Asmens tapatybės kortelė ir pasas

Sukurta 2014.06.09 / Atnaujinta 2020.01.16 11:26

Kur ir kaip kreiptis dėl Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelės arba paso išdavimo/keitimo?

Pilietis, gyvenantis užsienio valstybėje, dėl asmens tapatybės kortelės arba paso išdavimo/keitimo gali kreiptis:

  • į Lietuvos Respublikos diplomatinę atstovybę ar konsulinę įstaigą užsienio valstybėje,
  • jei yra Lietuvos Respublikoje, – į pasirinktą migracijos tarnybą.

Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelės arba paso išdavimo/keitimo tvarka ir jų galiojimas

Asmens tapatybės kortelė keičiama, jei:

  • pilietis pakeičia vardą (-us), pavardę, lytį, gimimo datą, gimimo vietą, asmens kodą;
  • ji tapo netinkama naudoti;
  • joje yra netikslių įrašų;
  • pasibaigė jos galiojimo laikas;
  • to pageidauja pilietis.

Pasas keičiamas, jei:

  • pilietis pakeičia vardą (-us), pavardę, lytį, gimimo datą, gimimo vietą, asmens kodą;
  • jis tapo netinkamas naudoti;
  • jame yra netikslių įrašų;
  • pasibaigė jo galiojimo laikas;
  • išnaudoti vizoms skirti lapai;
  • to pageidauja pilietis.

Asmens tapatybės kortelė galioja:

  • 2 metus, jei ji išduota piliečiui iki 5 metų amžiaus;
  • 5 metus, jei ji išduota piliečiui nuo 5 iki 16 metų amžiaus;
  • 10 metų, jei ji išduota piliečiui nuo 16 metų iki 75 metų amžiaus;
  • 20 metų jei ji išduota piliečiui nuo 75 metų amžiaus.

Pasas galioja:

  • 2 metus, jei jis išduotas piliečiui iki 5 metų amžiaus;
  • 5 metus, jei jis išduotas piliečiui nuo 5 iki 16 metų amžiaus;
  • 10 metų, jei jis išduotas piliečiui nuo 16 metų amžiaus.

Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelės arba paso galiojimo laikas nėra tęsiamas, o vietoj baigusio (baigiančio) galioti dokumento išduodamas naujas.

DĖMESIO:

  • Lietuvos Respublikos diplomatinės atstovybės ir konsulinės įstaigos asmens tapatybės kortelę arba pasą išduoda / keičia tik bendrąja tvarka. Nuo prašymo pateikimo dienos tai gali užtrukti iki dviejų mėnesių. Jei asmens tapatybės kortelė ar pasas keičiamas pasikeitus asmens duomenims (vardui, pavardei ar kt.) arba jei išduodamas pirmasis dokumentas vaikams, gimusiems iki 2008-07-22 ir įgijusiems kitos valstybės pilietybę – jo išdavimo laikas gali būti ilgesnis.
  • Skubos tvarka asmens tapatybės kortelę arba pasą keičia tik Migracijos tarnybos Lietuvoje – per 1 ar per 5 darbo dienas nuo prašymo pateikimo dienos. Valstybės rinkliava už asmens tapatybės kortelės pakeitimą per 5 darbo dienas – 19,60 EUR, per 1 darbo dieną (24 val.) – 31,60 EUR, už paso keitimą – per 5 darbo dienas – 57 EUR, per 1 darbo dieną (24 val.) – 71 EUR.
  • Jeigu Lietuvos Respublikos piliečio asmens tapatybės kortelė ar pasas baigė galioti ar yra prarasti ir asmuo neturi kito galiojančio asmens tapatybę patvirtinančio dokumento (asmens tapatybės kortelės ar paso) ir prireikia skubiai grįžti į Lietuvą, konsulinė įstaiga gali išduoti grįžti į Lietuvą skirtą laikiną kelionės dokumentą – asmens grįžimo pažymėjimą.
  • Asmens tapatybės kortelės kontaktinės elektroninės laikmenos aktyvavimo duomenys (slaptažodis) išduodami tik asmenims nuo 18 metų. Atsiimti voką su slaptažodžiu galima tik atvykus asmeniškai arba, pateikus rašytinį prašymą, paštu. Įgaliotam asmeniui slaptažodis neišduodamas.
  • Asmuo turi teisę atsisakyti paimti asmens tapatybės kortelės kontaktinės elektroninės laikmenos aktyvavimo duomenis (slaptažodį).
  • Jei piliečio, gyvenančio užsienio valstybėje, ATK/paso galiojimo laikas pasibaigęs daugiau kaip 1 metai, jis taip pat turi pateikti dokumentą, patvirtinantį gyvenamosios vietos užsienio valstybės pilietybės įgijimą (neįgijimą) arba sutikimą (pildomas ambasadoje) LR Migracijos departamentui kreiptis į tos užsienio valstybės kompetetingas institucijas, ar pilietis nėra įgijęs tos užsienio valstybės pilietybės.

Dokumentai, kuriuos reikia pateikti asmens tapatybės kortelės arba paso išdavimui/keitimui:

           Naujagimiui:

Jei vaikas yra gimęs užsienio valstybėje ir kreipiamasi dėl pirmojo asmens tapatybę ir Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinančio dokumento (asmens tapatybės kortelės arba paso) išdavimo, kartu reikia pateikti dokumentus dėl vaiko gimimo įtraukimo į apskaitą Lietuvos Respublikoje.

Konsuliniam pareigūnui teikiami dokumentai:

  • prašymas įtraukti į apskaitą vaiko, gimusio užsienio valstybėje, gimimą (išduodamas ir pildomas ambasadoje);
  • jei gyvenamoji vieta užsienyje nebuvo deklaruota, užpildoma gyvenamosios vietos deklaracija (pildoma ambasadoje);
  • Švedijos mokesčių inspekcijos išduotas išrašas iš gyventojų registro (Personbevis), patvirtintas antspaudu ir išdavusio asmens parašu, kuriame nurodomi pilni vaiko bei jo tėvų duomenys: vardas, pavardė, gimimo data, vieta, valstybė, pilietybė, adresas. Šis dokumentas privalo būti išverstas į lietuvių kalbą (autorizuotų vertėjų kontaktus rasite čia) arba prie jo pridėta ES daugiakalbė standartinė dokumento forma*. Jei vertimas atliekamas ne pas autorizuotą vertėją, vertimo tikrumas turi būti patvirtintas notaro;
  • abiejų tėvų asmens tapatybę patvirtinantys dokumentai (pasas arba asmens tapatybės kortelė);
  • vaiko užsienio valstybės asmens tapatybę ir pilietybę patvirtinančio dokumento kopija (jei toks dokumentas išduotas);
  • 2 vaiko amžių atitinkančios nuotraukos, kurių išmatavimai 35x45 mm (daugiau apie reikalavimus nuotraukoms rasite čia). Priimamos tik profesionaliai darytos ir kokybiškos nuotraukos (NETINKA nuotraukos, darytos fotokabinose);
  • sumokamas konsulinis mokestis už asmens tapatybės kortelės arba paso išdavimą ir (jei prašoma) už gimimo įrašą liudijančio išrašo pareikalavimą. Konsulinio mokesčio tarifus rasite čia.

Jei pageidaujama padarytą asmens tapatybės kortelę arba pasą gauti paštu:

  • teikiamas prašymas dėl asmens tapatybės kortelės arba paso siuntimo (išduodamas ir pildomas ambasadoje);
  • konsuliniam pareigūnui pateikiamas vokas su atgaliniu adresu bei užklijuotais 103 SEK vertės pašto ženklais. Jei viename voke siunčiami du pasai – pateikiamas vokas su užklijuotais pašto ženklais už 125 SEK sumą;
  • jei užsakant ATK, prašoma ir voko su slaptažodžiu, konsuliniam pareigūnui pateikiami du vokai: vienas su atgaliniu adresu bei užklijuotais pašto ženklais už 103 SEK sumą, antras (slaptažodžiui) – atgaliniu adresu bei užklijuotais pašto ženklais už 92 SEK sumą).

Vaikams (iki 16 metų):

Konsuliniam pareigūnui teikiami dokumentai:

  • vaiko asmens tapatybę ir Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinantis dokumentas (Lietuvos Respublikos piliečio pasas arba Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelė);
  • vieno iš tėvų ar globėjų asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas (pasas arba asmens tapatybės kortelė);
  • jei gyvenamoji vieta užsienyje nebuvo deklaruota, užpildoma gyvenamosios vietos deklaracija (pildoma ambasadoje);
  • 2 piliečio amžių atitinkančios nuotraukos, kurių išmatavimai 35x45 mm (daugiau apie reikalavimus nuotraukoms rasite čia). Priimamos tik profesionaliai darytos ir kokybiškos nuotraukos (NETINKA nuotraukos, darytos fotokabinose);
  • sumokamas konsulinis mokestis už asmens tapatybės kortelės arba paso išdavimą. Konsulinio mokesčio tarifus rasite čia.

Jei pageidaujama padarytą asmens tapatybės kortelę arba pasą gauti paštu:

  • teikiamas prašymas dėl asmens tapatybės kortelės arba paso siuntimo (išduodamas ir pildomas ambasadoje);
  • konsuliniam pareigūnui pateikiamas vokas su atgaliniu adresu bei užklijuotais 103 SEK vertės pašto ženklais. Jei viename voke siunčiami du pasai – pateikiamas vokas su užklijuotais pašto ženklais už 125 SEK sumą;
  • jei užsakant ATK, prašoma ir voko su slaptažodžiu, konsuliniam pareigūnui pateikiami du vokai: vienas su atgaliniu adresu bei užklijuotais pašto ženklais už 103 SEK sumą, antras (slaptažodžiui) – atgaliniu adresu bei užklijuotais pašto ženklais už 92 SEK sumą).

Asmenims nuo 16 metų:

Konsuliniam pareigūnui teikiami dokumentai:

  • asmens tapatybę ir Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinantis dokumentas (Lietuvos Respublikos piliečio pasas arba Lietuvos Respublikos piliečio asmens tapatybės kortelė).
  • jei gyvenamoji vieta užsienyje nebuvo deklaruota, užpildoma gyvenamosios vietos deklaracija (pildoma ambasadoje);
  • 2 piliečio amžių atitinkančios nuotraukos, kurių išmatavimai 35x45 mm (daugiau apie reikalavimus nuotraukoms rasite čia). Priimamos tik profesionaliai darytos ir kokybiškos nuotraukos (NETINKA nuotraukos, darytos fotokabinose);
  • sumokamas konsulinis mokestis už asmens tapatybės kortelės arba paso išdavimą. Konsulinio mokesčio tarifus rasite čia;

Jei pageidaujama padarytą asmens tapatybės kortelę arba pasą gauti paštu:

  • teikiamas prašymas dėl asmens tapatybės kortelės arba paso siuntimo (išduodamas ir pildomas ambasadoje);
  • konsuliniam pareigūnui pateikiamas vokas su atgaliniu adresu bei užklijuotais 103 SEK vertės pašto ženklais. Jei viename voke siunčiami du pasai – pateikiamas vokas su užklijuotais pašto ženklais už 125 SEK sumą;
  • jei užsakant ATK, prašoma ir voko su slaptažodžiu, konsuliniam pareigūnui pateikiami du vokai: vienas su atgaliniu adresu bei užklijuotais pašto ženklais už 103 SEK sumą, antras (slaptažodžiui) – atgaliniu adresu bei užklijuotais pašto ženklais už 92 SEK sumą).

Asmenims, pakeitusiems pavardę po santuokos/ištuokos užsienio valstybėje:

Konsuliniam pareigūnui teikiami dokumentai:

  • asmens tapatybę ir Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinantis dokumentas (Lietuvos Respublikos piliečio pasas arba Lietuvos Respublikos piliečio asmens tapatybės kortelė).
  • jei gyvenamoji vieta užsienyje nebuvo deklaruota, užpildoma gyvenamosios vietos deklaracija (pildoma ambasadoje);
  • 2 piliečio amžių atitinkančios nuotraukos, kurių išmatavimai 35x45 mm (daugiau apie reikalavimus nuotraukoms rasite čia). Priimamos tik profesionaliai darytos ir kokybiškos nuotraukos (NETINKA nuotraukos, darytos fotokabinose);
  • sumokamas konsulinis mokestis už asmens tapatybės kortelės arba paso išdavimą. Konsulinio mokesčio tarifus rasite čia;
  • prašymas įtraukti į apskaitą užsienio valstybėje sudarytą santuoką / ištuoką (prašymas išduodamas ir pildomas ambasadoje);
  • kai santuoka įregistruota Švedijos Karalystėje, teikiamas Švedijos mokesčių inspekcijos „Skatteverket“ išduotas išrašas iš gyventojų registro (Personbevis), patvirtintas antspaudu ir išdavusio pareigūno parašu, kuriame nurodomi pilni sutuoktinių duomenys: vardas, pavardė, gimimo data, vieta, valstybė, pilietybė, adresas. Dokumentas privalo būti išverstas į lietuvių kalbą (autorizuotų vertėjų kontaktus rasite čia) arba prie jų pridėta ES daugiakalbė standartinė dokumento forma*. Jei vertimas atliekamas ne pas autorizuotą vertėją, vertimo tikrumas turi būti patvirtintas notaro;
  • Jeigu vienas iš sutuoktinių yra užsienio valstybės pilietis ir jis yra išsituokęs ar našlys, papildomai pateikiamas jo valstybės kompetentingos įstaigos išduotas dokumentas, patvirtinantis jo ištuoką ar buvusio sutuoktinio mirtį. Jeigu vienas iš sutuoktinių yra užsienio valstybės pilietis – užsienio valstybių institucijų išduoti jo dokumentai (išskyrus pasą) turi būti legalizuoti ar patvirtinti pažyma (Apostille), jeigu Lietuvos Respublikos tarptautinės sutartys ir Europos Sąjungos teisės aktai nenumato kitaip, ir išversti į lietuvių kalbą*;
  • sutuoktinio asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas (pasas arba asmens tapatybės kortelė).

Jei pageidaujama asmens tapatybės kortelę arba pasą bei santuokos / ištuokos liudijimą gauti paštu:

  • teikiamas prašymas dėl asmens tapatybės kortelės arba paso siuntimo (išduodamas ir pildomas ambasadoje);
  • konsuliniam pareigūnui pateikiamas vokas su atgaliniu adresu bei užklijuotais 103 SEK vertės pašto ženklais;
  • jei užsakant ATK, prašoma ir voko su slaptažodžiu, konsuliniam pareigūnui pateikiami du vokai: vienas su atgaliniu adresu bei užklijuotais pašto ženklais už 103 SEK sumą, antras (slaptažodžiui) – atgaliniu adresu bei užklijuotais pašto ženklais už 92 SEK sumą).

Asmeniui, praradusiam asmens tapatybę patvirtinantį (-čius) dokumentą (-us):

Konsuliniam pareigūnui teikiami dokumentai:

  • asmens tapatybę ir Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinantis dokumentas (Lietuvos Respublikos piliečio pasas arba Lietuvos Respublikos piliečio asmens tapatybės kortelė).
    Jeigu prarastas vienintelis turėtas Lietuvos Respublikos pilietybę ir tapatybę patvirtinantis dokumentas, reikia pateikti kitą dokumentą, kuriame būtų asmens nuotrauka, pvz., vairuotojo pažymėjimą, Valstybinio socialinio draudimo pažymėjimą, studento pažymėjimą ar užsienio valstybės išduotą dokumentą: pasą, leidimą gyventi ar kt. Neturint jokio dokumento, asmens tapatybė nustatoma pagal Lietuvos Respublikos gyventojų registrą asmeniui nurodžius savo asmens duomenis;
  • pranešimas apie Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinančio dokumento praradimą (pranešimas išduodamas ir pildomas ambasadoje);
  • jei gyvenamoji vieta užsienyje nebuvo deklaruota, užpildoma gyvenamosios vietos deklaracija (pildoma ambasadoje);
  • 2 piliečio amžių atitinkančios nuotraukos, kurių išmatavimai 35x45 mm (daugiau apie reikalavimus nuotraukoms rasite čia). Priimamos tik profesionaliai darytos ir kokybiškos nuotraukos (NETINKA nuotraukos, darytos fotokabinose);
  • sumokamas konsulinis mokestis už asmens tapatybės kortelės arba paso išdavimą. Konsulinio mokesčio tarifus rasite čia.

Jei pageidaujama padarytą asmens tapatybės kortelę arba pasą gauti paštu:

  • teikiamas prašymas dėl asmens tapatybės kortelės arba paso siuntimo (išduodamas ir pildomas ambasadoje);
  • konsuliniam pareigūnui pateikiamas vokas su atgaliniu adresu bei užklijuotais 103 SEK vertės pašto ženklais. Jei viename voke siunčiami du pasai – pateikiamas vokas su užklijuotais pašto ženklais už 125 SEK sumą;
  • jei užsakant ATK, prašoma ir voko su slaptažodžiu, konsuliniam pareigūnui pateikiami du vokai: vienas su atgaliniu adresu bei užklijuotais pašto ženklais už 103 SEK sumą, antras (slaptažodžiui) – atgaliniu adresu bei užklijuotais pašto ženklais už 92 SEK sumą).

DĖMESIO:

Visais atvejais, pateikiant dokumentus dėl asmens tapatybės kortelės arba paso išdavimo/keitimo, konsulinis pareigūnas turi teisę pareikalauti, kad pareiškėjas pateiktų papildomus dokumentus ir/arba patikslintų pateiktus duomenis.

Koks yra konsulinis mokestis už Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelės ar paso išdavimą/keitimą?

Konsulinio mokesčio tarifus už asmens tapatybės kortelės arba paso keitimą / išdavimą ar dokumentų asmens tapatybės kortelei arba pasui pakeisti / išduoti priėmimą ir perdavimą galite rasti čia.

Konsulinio mokesčio lengvatos už asmens tapatybės kortelės arba paso keitimą/išdavimą ar dokumentų pasui pakeisti/išduoti priėmimą ir perdavimą taikomos:

  • 50 % – vaikams iki 18 metų, taip pat asmenims, kuriems sukako senatvės pensijos amžius, nustatytas Lietuvos Respublikos valstybinių socialinio draudimo pensijų įstatyme.
  • 100 % – vaikams, kuriems nustatyta globa ar rūpyba; užsienio valstybių išlaikomiems stacionariose globos įstaigose asmenims; vienišiems asmenims, sukakusiems senatvės pensijos amžių; asmenims, kuriems nustatytas 0–40 procentų darbingumo lygis; asmenims iki 18 metų, kuriems nustatytas neįgalumo lygis; asmenims, kuriems pagal Lietuvos Respublikos asmenų, nukentėjusių nuo 1939–1990 metų okupacijų, teisinio statuso įstatymą pripažįstamas nuo okupacijų nukentėjusio – represuoto asmens teisinis statusas.

SVARBU:

Konsulinio mokesčio lengvatos taikomos tik už vieno iš dokumentų (arba asmens tapatybės kortelės, arba paso) išdavimą/keitimą bendra tvarka. Jeigu asmuo turi galiojančią asmens tapatybės kortelę, kurią išduodant buvo pritaikyta lengvata, ir dabar nori pasidaryti pasą, tai lengvata už paso išdavimą nebus taikoma. Ir atvirkščiai – jeigu asmuo turi galiojantį pasą, kurį išduodant buvo pritaikyta lengvata, ir dabar nori gauti asmens tapatybės kortelę, tai lengvata už kortelės išdavimą nebus taikoma.

Lietuvos Respublikos paso atsiėmimo tvarka

Asmens tapatybės kortelę arba pasą pilietis atsiimti gali asmeniškai atvykęs į ambasadą arba minėtus dokumentus paimti gali piliečio įgaliotas asmuo (tinka ir įgaliojimai, patvirtinti informacinių technologijų priemonėmis), kitas teisėtas atstovas ar piliečio rašytiniame prašyme išduoti asmens tapatybės kortelę ar pasą, nurodytas asmuo, pateikęs savo asmens tapatybę ir pilietybę patvirtinantį dokumentą.

Atsiimti piliečio iki 16 metų asmens tapatybės kortelę arba pasą turi, o piliečio nuo 16 iki 18 metų gali vienas iš tėvų, pateikęs savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.

Atsiimant naują asmens tapatybės kortelę ar pasą, turi būti pateiktas galiojantis (jei jis yra galioja) keičiamas Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinantis dokumentas. Jis pažymimas kaip negaliojantis ir grąžinamas. Jei asmens tapatybės kortelė ar pasas nebegalioja, nes pasibaigė jų galiojimo laikas – dokumentai gali būti nepateikiami.

Jei pilietis pageidauja, asmens tapatybės kortelė arba pasas gali būti siunčiami registruotu paštu. Paštu gautas pasas neaktyvuojamas ir negalioja tol, kol konsulinė įstaiga paštu arba elektroninėmis priemonėmis negauna kartu su užsakytų dokumentų siunčiamo pranešimo apie paso / ATK gavimą.

DĖMESIO:

Konsulinė įstaiga per nustatytą laiką negavusi pranešimo apie asmens tapatybės kortelės ar paso gavimą (jei dokumentas buvo siunčiamas paštu), informuoja Vilniaus apskrities Vyriausiojo policijos komisariato Migracijos valdybą apie asmens tapatybės kortelės ar paso dingimą. Migracijos valdyba atitinkamą dokumentą paskelbia dingusiu. Jeigu pilietis neatvyksta į konsulinę įstaigą atsiimti išduoto dokumento per vienerius metus nuo dokumento išrašymo dienos, šis dokumentas paskelbiamas negaliojančiu ir nustatyta tvarka sunaikinamas.

Trūksta informacijos?

Daugiau informacijos apie asmens tapatybę liudijančius dokumentus (pasus ir asmens tapatybės korteles) rasite Vilniaus apskrities Vyriausiojo policijos komisariato Migracijos valdybos interneto svetainėje arba Asmens dokumentų išrašymo centro prie Vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje

 

SVARBU:

Sužinoti, ar jūsų pasas / asmens tapatybės kortelė jau pagaminta galite čia

* Nuo 2019 m. vasario 16 d. pradėtas taikyti Europos Parlamento ir Tarybos 2016 m. liepos 6 d. reglamentas (ES) Nr. 2016/1191, kuriuo skatinamas laisvas piliečių judėjimas supaprastinant tam tikrų viešųjų dokumentų pateikimo Europos Sąjungoje reikalavimus ir iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 1024/2012.

Remiantis šiuo reglamentu Europos Sąjungoje tam tikriems viešiesiems dokumentams (pvz., gimimo, santuokos, santuokos nutraukimo įrašams) ir jų patvirtintoms kopijoms netaikomas reikalavimas tvirtinti juos Apostilės žyma ar legalizuoti.

Reglamentu yra nustatomos ir daugiakalbės standartinės dokumentų formos, kurios bus skirtos naudoti kaip pagalbinė medžiaga vertimui tų viešųjų dokumentų, prie kurių jos pridedamos.

Daugiau informacijos apie reglamentą ir daugiakalbes standartines formas galima rasti Europos e-teisingumo portale.

Naujienlaiškio prenumerata